loopgroep beilen bodywalk beilen


Training



zomertijd = april t/m september
wintertijd = oktober t/m maart


Loopgroep



Jaarplan
Voor 2017 is er door onze trainers een jaarplan opgesteld. Hierin wordt aangegeven wanneer je bij Loopgroep Beilen terecht kunt voor een training. Ook is af te lezen wie de trainer is, waar de training wordt gegeven en wat er aan bod komt. In het jaarplan is een trainingsopbouw verwerkt met periodes van opbouw, wedstrijden en herstel.

Naast de door de Loopgroep begeleide trainingen kun je ook zelf aan de slag. Voor de wedstrijdafstanden 5 km, 10 km, halve en hele marathon is aangegeven hoeveel kilometer je per week zou moeten lopen voor een optimaal resultaat.

Jaarplan2017

Jaarplan in xlsx-formaat
Jaarplan in pdf-formaat

Neem voor vragen over het jaarplan contact op met je trainer.



Trainingen wintertijd
In de winterperiode wordt er in Beilen op straat en op het veld van Vitesse (naast de sporthal) getraind. Afhankelijk van de weersomstandigheden en conditie van het veld besluit de trainer om al dan niet voor het veld te kiezen.

Als we op straat gaan trainen moet een ieder zelf zorgen voor een goede zichtbaarheid in het donker. Trek een reflecterend hesje aan en neem eventueel een lampje mee. Kom altijd goed zichtbaar naar de training omdat je van te voren niet weet of er gekozen wordt voor het veld of de straat.

Trainingsstijden Loopgroep
Dag Tijd Periode Locatie
Dinsdag 19.15 - 20.30 wintertijd Korfbalveld Vitesse
    zomertijd Terhorsterzand
Woensdag 19.15 - 20.30 wintertijd Korfbalveld Vitesse
    zomertijd Terhorsterzand
Donderdag 19.15 - 20.15 wintertijd
zomertijd
Vertrek korfbalveld Vitesse
Terhorsterzand
Zondag 09.00 - 10.30 gehele jaar Sterrenwacht Hooghalen
  10.00 - 11.15 gehele jaar Terhorsterzand

Doelgroepen
Starters: in het voor- en najaar organiseert de loopgroep altijd een cursus hardlopen voor beginners. Ook lopers die niet op een andere avond kunnen trainen en lopers die geblesseerd zijn geweest of weer wat conditie willen opbouwen zijn van harte welkom bij de startersgroep op woensdag.

Dinsdag: de reguliere trainingen op dinsdag zijn meer gericht op de ervaren lopers die ook regelmatig deelnemen aan een wedstrijd. De trainingen staan onder leiding van Frank en/of Wierd.

Woensdag: voor de recreatieve lopers (trainer Joop).

Op zowel dinsdag als woensdag wordt aandacht besteedt aan loopscholing en bestaat de hoofdtraining uit interval/tempo lopen.

Donderdag: gerichte training voor een bepaald evenement of afstand. Afhankelijk van de wens van de deelnemers wordt er met schema's getraind voor bijvoorbeeld de Zevenheuvelenloop of de Drents Friese Wold (halve) marathon. De trainingen zijn voor iedereen van elk niveau te volgen en worden door Frank en/of Wierd verzorgd.

Zondag: op zondag staat er altijd een duurloop op het programma.
Er zijn 2 groepen, ieder met een eigen vertrekpunt:

1) Om 9.00 uur vanaf de parkeerplaats bij de Sterrenwacht (trainer Roelof).

2) Om 10.00 vanaf de parkeerplaats van het Terhorsterzand (trainer Harry).
Om ontspannen mee te kunnen doen aan bovenstaande duurlopen is het raadzaam dat je minimaal een uur in een tempo van zo'n 9 10 km/uur kunt lopen.


Trainers Loopgroep

Zie voor het overzicht met namen en telefoonnummers van de trainers de bestuurspagina.



Bodywalk


Trainingsstijden Sportief wandelen + Nordic Walking
Dag Tijd Periode Locatie
Donderdag 19.15 - 20.30 wintertijd Sportpark Vitesse
    zomertijd Terhorsterzand


Trainers Bodywalk
Alie Hamminga  
   



Nieuwe leden

Voor zowel de Loopgroep als Bodywalk geldt dat je eerst een paar maal gratis kunt meetrainen voordat je besluit om lid te worden.